Verujem da je svako od nas bar jednom u životu postavio sebi ovo pitanje. Saveti vezani za mršavljenje nam svakako ne nedostaju. Časopisi, mediji, internet, web stranice raznih kompanija i klinika  kao da se takmiče u tome ko će ponuditi efikasniju dijetu za mršavljenje.

Nažalost ove informacije su često konfliktne i umesto da nam pomognu da napravimo pravi izbor one nas ostavljaju zbunjenim i često dovode do toga da se odlučimo za dijetu koja je u tom trenutku popularna, bez razmišljanja da li nam zaista i odgovara i da li možemo da je primenjujemo u dužem periodu bez posledica po zdravlje.

U ovom tekstu daćemo vam nekoliko saveta kako da odaberete dijetu za mršavljenje koja vam  najviše odgovara.

Posavetujte se sa lekarom

Pre nego što započnete sa dijetom za mršavljenje, posavetujte se sa lekarom. Lekar će pregledati vaše laboratorijske analize, medicinsku dokumentaciju i ustanoviti da li odabrana dijeta odgovara vašem zdravstvenom stanju. Lekar  će vas  posavetovati kako da izaberete pravi program vežbi, pogotovo ukoliko imate neki zdravstveni problem, a takođe će vam dati savet da li da se uključite u grupni program mršavljenja ili je individualni pristup bolje rešenje za vas.

Razmislite o vašim potrebama

Uzmite u obzir vaš način života, koliko želite da smršate i da li imate zdravstvenih problema koji bi mogli da se pogoršaju dok ste na određenoj dijeti za mršavljenje. Razmislite o vašim dosadašnjim navikama u ishrani, koja vam je omiljena hrana i da li je dijeta u skladu sa vašim verskim i kulturološkim potrebama. Takođe procenite da li bi vam više odgovarala podrška grupe ili biste se radije uključili u individualni program.

Proverite da li je dijeta za mršavljenje zdrava i izbalansirana

Svakako da su dijete koje obećavaju brzi gubitak kilograma primamljivije, ali lagano i postepeno mršavljenje dugoročno pobeđuje. Idealno je gubiti 0.5 kg do 0.9 kg nedeljno.

Pre nego što se odlučite za dijetu za mršavljenje obratite pažnju i na sledeće:

  • Da je plan ishrane fleksibilan i ne zabranjuje određene hranljive materije ili grupu namirnica već da je ishrana izbalansirana i da su svi makro i mikronutrijenti zastupljeni. Važno je i da plan dozvoljava povremena odstupanja, tako da ponekad možete da se častite vašom omiljenom poslasticom.
  • Balans u ishrani podrazumeva adekvatan unos svih hranljivih materija kao i određenog broja kalorija. Jesti velike količine određene hrane kao sto su grejpfrut ili meso, drastično redukovati kalorije ili izbaciti određene hranljive materije iz ishrane može da dovede do ozbiljnih poremećaja u organizmu. Takođe zdrava dijeta za mršavljenje ne podrazumeva uzimanje velikih količina suplemenata, kao ni zamenu obroka specijalno formulisanim napicima za mršavljenje.
  • Važno je da vam se dopada hrana koja je u sastavu dijete za mršavljenje. Ukoliko vam se hrana ne dopada ili je dijeta za mršavljenje izrazito restriktivna ili monotona, najverovatnije se nećete pridržavati plana ishrane, a samim tim su i vaše šanse da smršate male.
  • Proverite da li program za mršavljenje uključuje fizičku aktivnost. Vežbe uz adekvatnu ishranu mogu da ubrzaju postizanje idealne težine.

Još nekoliko saveta

Obratite pažnju i da li je dijeta za mršavljenje potkrepljena naučnim dokazima i da li je sastavljena od strane nutricioniste, lekara ili  dijetetičara koji ima odgovarajuće kvalifikacije i iskustvo. Takođe razmotrite da li ćete i u kojoj meri imati podršku tima koji vodi program za mršavljenje i da li ćete morati da kupujete specijalnu hranu i suplemente. I na kraju razmislite da li dijeta za mršavljenje nosi određene rizike po vaše zdravlje. Da li vam se nudi brzi i laki gubitak kilograma i da li čuvene fotografije ‘pre i posle’ onih koji su uspešno smršali izgledaju suviše dobro da bi bile istinite.

Ključ uspeha

Uspešna dijeta za mršavljenje podrazumeva dugoročne promene u načinu ishrane i života, ponašanju kao i obaveznu fizičku aktivnost. To znači da treba izabrati dijetu za mršavljenje koju ćete moći da sprovodite dugoročno. Nažalost, većina dijeta podrazumeva drastičnu restrikciju kalorija kao i eliminisanje iz ishrane masti i/ili ugljenih hidrata kako bi se kilogrami brže topili. Ovakve dijete prati glad i iscrpljenost tako da je odustajanje neminovno. Ukoliko se kilogrami i izgube oni će se vratiti i to najčešće u većoj meri nego što su izgubljeni.

Postoji mišljenje da kada dobijete dijetu za mršavljenje treba da razmislite da li možete tako da se hranite tokom narednih dve do tri godine. Ukoliko je odgovor ’Da’ onda je to prava dijeta za vas. Kombinovanje prave i izbalansirane ishrane i fizičke aktivnosti je najbolji način da se postigne i održi optimalna težina u dužem periodu kao i da se poboljša zdravlje.

Postanite najbolji
što možete

Želite li da očuvate i poboljšate svoje zdravlje, povećate energiju i oslobodite se čestih promena raspoloženja, da bolje spavate, budete efikasniji na poslu i u privatnom životu, pre svega da budete zadovoljni sobom? Želite li da, pri svemu tome, na zdrav način postignete željenu telesnu težinu i izgled?

Ostvarite vaše ciljeve i postignite dugoročne rezultate uz savete i konstantnu pomoć iskusnih i posvećenih stručnjaka, kroz provereno efikasan program grupne i individualne podrške.

Preuzmite besplatnu e-knjigu Wellbeing programi

93.3% Zadovoljnih polaznika Wellbeing programa
87% Ostvarilo znatni porast energije tokom radnog dana
80%Polaznika je ostvarilo cilj smanjenja telesne težine

Ostavite komentar